Jak měřit kvalitu pojišťoven

Na kvalitu pojišťovny se dá dívat z různých úhlů pohledu, neboť existuje mnoho kritérií jejího posuzování. Ať je pojišťovnou roku kterýkoli z ústavů působících na místním pojišťovacím trhu, opravdu to vypovídá vše o jeho kvalitě?

Nás, jako běžné spotřebitele, nejspíš nebude zajímat, zda má pojišťovna certifikát kvality, nebo zda má dostetatečné technické a provozní zázemí. Ještě méně by nás měl zajímat její mediální obraz vytvořený reklamou. Jistě, můžete se zasmát nad opičkou či bobrem, ale na to rychle  zapomenete, když nebudete se svou pojišťovnou spokojeni.

Podle mého názoru je důležitým měřítkem kvality nespokojenost klientů pojišťovny. Jeden nespokojený klient udělá více škody, než pět spokojených klientů přinese užitku. Jen si vzpomeňte, jestli jste slyšeli od svého známého pochvalu na práci pojišťovny, nebo jestli si spíš nepostěžoval, jak to někde nefunguje.  Díky tomu se žebříčky tvořené spotřebiteli v různých anketách stávají spíše přehledem toho, která pojišťovna spotřebitele méně naštvala a o které toho neslyšeli tolik špatného.Výsledky takového žebříčku mohou být zavádějící, neboť stále platí, že ten, co nic nedělá, nic nezkazí.

Mentalitu lidí a jejich postup při hodnocení pojišťovny asi jen tak nezměníme, ale za pokus to stojí. Zkusme začít každý sám u sebe. Budete-li mít dobrou zkušenost s prací pojišťovny, podělte se o ni se svými přáteli. Věřte, že oni ocení každou takovou informaci, i když si o tom popovídáte v restauraci asi méně, než o zkušenosti špatné. Ulehčíte jim třeba výběr pojistitele a oni to možná řeknou i někomu dalšímu. Rovněž budeme rádi, když se o svou zkušenost podělíte s námi. Napište nám a my Vaše zkušenosti zpřístupníme ostatním.

 

Štítky: , , , ,

 

Přidat komentář